Bubuh Bunga Cengkih Ketika Masak Nasi. Hasilnya Buat Ramai Ibu TERKEJUT

| January 29, 2018 | 3 Comments

Bubuh Bunga Cengkih Ketika Masak Nasi. Hasilnya Buat Ramai Ibu TERKEJUT | My Islam Info – Al kisah seorang wanita terjatuh beberapa bunga cengkih dalam periuk nasi yang dimasak. Ingatkan biasa je, tapi tak sangka bila nasi masak je terjadi “sesuatu”.

PETUA YANG DITEMUI SECARA KEBETULAN

Al kisah zaman dahulu, ada seorang wanita terjatuh beberapa bunga cengkih dalam periuk nasi yang nak dimasak untuk keluarga.

Lepas masak dan satu keluarga makan, nasi tu tak abis dan dibiarkan atas dapur sampai esoknya.

Selalunya, keesokan paginya, nasi tersebut akan basi tapi anehnya nasi tu masih elok.

Dia pun rasa dan ternyata tidak basi. Lepas diingat-ingat kembali barulah perasan yang dia terjatuh beberapa butir bunga cengkih ketika masak nasik.

CARA BUAT NASI LAMBAT BASI

Ada masalah nasi cepat basi? Dah tukar macam-macam jenis beras pun masih cepat basi juga? Mungkin dah sampai masa untuk anda tukar periuk nasi kot.

Mesti runsing kan bila kena hadap masalah macam ni. Okay harini kai nak kongsikan dengan anda satu petua untuk mengelakkan nasi daripada cepat basi.

1. Ambil sedikit bunga cengkih lebih kurang dalam 2 hingga tiga tangkai bersama dengan secubit garam.

2. Kemudian campurkan ke dalam beras yang hendak dibasuh.

3. Basuh beras seperti biasa.

4. Tanak juga seperti biasa sehingga masak.

Hasilnya nanti anda akan dapat nasi yang wangi dan tahan lebih lama. Selamat mencuba. KONGSIKAN.

Sumber: My Islam Info via Utaranews

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , , , , ,

Category: INFORMASI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *